-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13089 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر دختر و پسري در زمان عقد به اجبار پسر از همسرش جدا باشد براي ارضاي شهوت دست به جنس مخالف (نامحرم) برسد گناه است يا نه؟



طبق احكام شرعي هر گونه تماس با نامحرم حرمت دارد و كسي كه نياز به ارضاء و اطفاي شهوت دارد بايد زمينه ازدواج خود را فراهم كرده يا ترتيبي بدهد كه امكان دستيابي به همسر خود را داشته باشد يا زمينه اي فراهم آورد كه تحريك شهوت كمتري برايش صورت گيرد مثلاً به مسايل محرك جنسي فكر نكند، و تغذيه محرك چون مواد ادويهاي، گوشتي، خصوصاً گوشت قرمز و ... (مسايلي كه در كتابهاي پزشكي بهداشتي چون كتاب دكتر براي همه و طبيب خانواده دكتر اسماعيل اژدي (فصل سوم) ذكر شده است) نداشته باشد.

(البته در اين كتابها براي تقويت قواي جنسي توصيه هايي شده كه در اين شرايط و هنگام دوري از همسر بايد دستورات مذكور را برعكس نمود)

همچنين در دستورات اسلامي توصيه شده است: كسي كه امكان ازدواج و دسترسي به همسر ندارد براي تسكين قواي جنسي روزه بگيرد يا با رعايت بهداشت، موهاي بدن خود را بلند نگه دارد تا قواي شهواني او كاهش يابد، همچنين براي دوري از گناه ياد خدا و توكل به ايشان و ياري خواستن از چهارده معصوم (ع) بسيار ضروري است.

با توجه به اينكه انجام اعمال گناه علاوه بر داشتن عقوبت شرعي، لطمات بهداشتي و دنيايي نيز براي افراد دارد. بهتر است كه انسان عاقل به گناه فكر نكند و براي راهنمايي بيشتر از يك پزشك متخصص در اين زمينه نيز راهنمايي بخواهد.

و با تمام اين موارد اگر كسي دچار لغزش شد، ضمن مخفي نگهداشتن گناه خود از ديگران و اشاعه ندادن فحشاء، حتماً هر چه زودتر به فكر توبه و چارهجويي باشد به اين اميد كه خداي غفار ببخشد و با صفت جباريت خود جبران كند.

تكميل و ارسال فرم نظر سنجي موجب تكامل و پويايي كارماست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.